[O1] długo kręci na ciepłym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • guciod
    Classic
    • 2010
    • 13

    [O1] długo kręci na ciepłym

    Accord
    Buhaj_2007
  • majkel2420
    Classic
    • 2009
    • 33

    #2
    [O1] długo kręci na ciepłym

    Moja octavia 1.9 tdi 110 km jakoś dziwnie pali na ciepłym silniku. Rano na zimnym z dotyku, a na ciepłym muszę ją kręcić dłużej. Parę razy zdarzyło się, że jak wcześniej puściłem kluczyk, zaczęło szarpać silnikiem i wydawał jakieś dziwne dzwięki, od razu go zgasiłem i odpaliłem jeszcze raz, było ok. To nie jest normalne, czy ktoś może wie z czym jest problem?
    Z góry dziękuję.

    Komentarz

    • Witek1952
      Ambiente
      • 2007
      • 196

      #3
      Witam serdecznie. Podłącz Vaga i sprawdź czujnik temperatury. Na wszelki wypadek również w bloku wartości mierzonych.
      Witek

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        #4
        majkel2420, `dzisiaj oglądałem golfa IV z tym silnikiem i też miał troszkę dłuższe kręcenie , podobno golfy w jakimś okresie produkcji tak miały.. . ten był z końca 99r
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • Andrev3
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 6116

          #5
          też bym obstawił czujnik temperatury silnika
          RENT COMPLEX

          DACAR.team

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Majkel2420 będę w wawie we wtorek. Jak chcesz to ci zdiagnozuję. Daj znaka
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • Udesky
              RS
              • 2007
              • 1692
              • Octavia I (1U2)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Nie przejmuj się, to jeden z typowych objawów. Ma coś wspólnego z napięciem czy dawką paliwa, nie pamiętam dokładnie. Generalnie każdy tuner ci usunie tą przypadłość za niewielkie pieniądze, może nawet w ASO da się to zrobić.
              U mnie np. problem znikł po sofcie, ale to norma.

              Reasumując: TTTM. Użyj także szukajki, parokrotnie było o tym na forum, a daleko szukać nie trzeba:
              W Polsce nie ma kryzysu.
              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

              Komentarz

              • MarKoc
                Classic
                • 2007
                • 16

                #8
                Mam to samo już od dawna. Wymiana czujnika temperatury nic nie daje, wymieniałem jak w zeszłym roku jak odmówił posłuszeństwa. Przy ostatnim przeglądzie stwierdzono, że trzeba skorygować "dawkę paliwa" w firmie od tuningu (400 zł). Na razie zostało bez zmian, może jak będę miar nadmiary finansowe to zrobię chipa i wtedy zrobią to kompleksowo. W tej chwili przy uruchamianiu gorącego silnika dodaję lekko gazu, czasami pomaga.

                Komentarz

                • marecki1001
                  Classic
                  • 2009
                  • 28

                  #9
                  Witam. Powodów może być dużo. Miałem to samo, narazie jest ok... zobaczymy na jak długo. Obstawiam 2 problemy co mogły wystąpić u mnie. taka historia:
                  Miałem w maju problem z temperaturą (też sprawdź czy tego nie masz), czasem normalnie wskazywało a czasem opadała sobie o 20 stopni i czasami znów się podnosiło. Myślałem że to termostat, bo na Vagu podobne temperatury były, różnica 3 stopni. Ale przy okazji wziąłem WD40 i prysnąłem styki. Pojechałem do Polski (obecnie mieszkam w UK) i po przejechaniu ok 2tys kilometrów ciągłej jazdy w domu już ladnie palił. Ale wymieniłem kilka dni później akumulator ( po pierwsze był za mały, po drugie już stary) do czasu wymiany akumulatora (jakieś 4 dni) auto paliło elegancko na ciepłym. może dlatego że w ciągu 28 godzin jazdy wciąż ładowało akumulator, albo dlatego że czujnik działał. wróciłem do UK, po 2 miesiącach znów czujnik szalał, ale palił dobrze na ciepłym. ale czujnik i tak wymieniłem. i teraz też dobrze pali.
                  Podejrzewam akumulator bądź czujnik temp. w najgorszym razie jest to kwestia ustawienia dawki na ciepły silnik.
                  acha, ktoś moze powiedziec ci o jakiejś mapie bitowej. Ale to nie prawda. Podczas wgrywania tej mapy i tak trzeba wprowadzić dane dawki więc sie wprowadza poprawne. Więc wtedy tez działa, ale to nie przez mape bitową a przez ustawienie dawki. NIe daj się naciągnąć

                  Komentarz

                  • Thor
                    Classic
                    • 2008
                    • 24

                    #10
                    Niestety masz już troszkę zużytą pompę wtryskową. A konkretnie problem leży w tym elemencie na końcu pompy z którego wychodzą przewody wysokiego ciśnienia. Na gorącym silniku materiał rozszerza się i powstają luzy , trzeba dłużej kręcić by napompować paliwa i uzyskać odpowiednie cisnienie. Najprostszą metodą na wyeliminowanie tego zjawiska jest zwiększenie dawki rozruchowej .

                    Komentarz

                    • marecki1001
                      Classic
                      • 2009
                      • 28

                      #11
                      thor, dobrze ująłeś prawo fizyki, że gdy jest ciepło, materiał się rozszerza. ale gdy materiał się rozszerzy w zamkniętym pomieszczeniu to nie powstają luzy, a powstaje opór. błędna interpretacja. pozatym miałem u siebie robioną pompę wtryskową, a problem i tak powstał..

                      Komentarz

                      • Thor
                        Classic
                        • 2008
                        • 24

                        #12
                        Obudowa się rozszerza , nie powstaje opór tylko luzy. Nie wiem kto i jak Ci naprawiał pompę ale chyba niezbyt dokładnie to zrobił.

                        Komentarz

                        • Udesky
                          RS
                          • 2007
                          • 1692
                          • Octavia I (1U2)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Zróbcie sobie softa i już nie będziecie mieć problemu z opalaniem, a jaki banan na twarzy przy okazji.
                          W Polsce nie ma kryzysu.
                          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                          Komentarz

                          • robekcool
                            RS
                            • 2009
                            • 2041
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Majkel, zależy z którego roku masz autko. Nie we wszystkich da się podnieść dawkę. Bodajże po 2001
                            www.k-mot.pl
                            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                            Autoholowanie.
                            Robert Kulma

                            Komentarz

                            • kamil5252
                              Classic
                              • 2009
                              • 18

                              #15
                              Witam miałem podobny problem i stwierdzono ze jest to zbyt mała dawka paliwa na rozgrzanym silniku i dlatego dłuzej kreci a naprawa tej usterki kosztowała mnie 100zł pozdro

                              Komentarz

                              • blaster
                                Drive
                                • 2009
                                • 69
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Mam to samo problem powstał po wymianie rozrządu....

                                Ustawiałem kąt na pompie wtryskowej... no i raz jest tak że pali od ręki na zimnym na ciepłym dupa po przestawieniu o 1 mm znowu jest na odwrót pali na ciepłym na zimnym dupa..... ale zauwazyłem, że zakładając klucz na pompe na koło zębate jest luz na pasku czyli jak by zęby były za luźne i można lekko obrócić kołem ok 1 mm w prawo lub w lewo .... uważam że to słabe wykonanie paska albo wyjechane koło przekłamuje pompe Moja skoda ma przejechane 500 tyś i śmiga jak burza .... tylko właśnie mam problem z odpalaniem....

                                Komentarz

                                • dan213
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 8

                                  #17
                                  Miałem identyczne objawy - na zimnym palił na dotyk a na ciepłym musiał się nakręcić zanim zaskoczył, szukałem speca od softu ale wcześniej padł rozrusznik i jakież było moje zdziwienie jak po naprawie rozrusznika na ciepłym silniku zaczął palić na dotyk... od naprawy minął już roczek i nadal wsio jest OK na zimnym i na ciepłym :wink:

                                  Komentarz

                                  Pracuję...